Pages

Wednesday, October 8, 2014

KENAPA TAKUT GELAP?

Ramai orang tanya kenapa aku takut gelap. 
Kenapa aku tk keluar malam.
 Kenapa itu kenapa ini yg berkaitan tajuk. 

Tau macam mana situasi orang takut gelap? Hah bila takut gelap automatiklah aku tk keluar malam. Kan ke malam tu gelap wahahaha. Sebab tktau apa ada dlm gelap tu. Aaaaa takut seh. Tau apa dia rasa bila tiba tiba blackout kena duduk dalam gelap segelapnya? Tau apa yg bermain dalam fikiran dia bila kena join aktiviti malam? dan, TAU APA DIA FIKIR APA DIA RASA BILA DAPAT TAU ADA EXAM DI MALAM HARI?! Heh. Rasa macam looser sangat. Rasa dia perit. Kau ingat dorang nak semua tu? Dorang pun taknak, sbb susah weh, susah nak bergerak. Bila kau kena pergi meeting kelab kelab yg kau join. Semua buat malam, sbb biasalah siang sibuk dgn kelas. Lepastu ada yg tk free, thats why kena buat malam. Habistu orang yg macam aku ni mmg cite dia tk pegi meetinglah.

Macam aku. Yes aku memang takut tahap cipanzi bila gelap! Aku akan menggelabah segelabah yg boleh bila kena stay dalam gelap, bila kena keluar malam lagi lagi tempat yg aku tk familiar langsung, Ya Allah memang trauma habis gua cakap sama lu der. Serious talk, itu kekurangan aku. Aku tk mntak, well mmg tkde org yg nak lah kan. Tapi aku masih bersyukur sbb aku selalu fikir ada hikmah. Untung iman masih kuat ya Allah walaupun kadang kadang tu sedih nauzubillah. Yelah gila kau tk sedih, bila kengkawan pegi keluar berjalan ajak aku, aku rasa macam alahai kenapa korang nk keluar malam? Hmm hmm.

Bila takut gelap, automatik aku tk keluar malam. Bukan tk pernah langsung tau, jarang sangat, dan bila perlu sahaja. Makna kata, aku bersyukur sbb aku bukan dlm kategori perempuan yg keluar malam malam tkde hala tuju tu, yg duduk melepak sana sini berkeliaran bertempiaran tepi tepi jalan tu. Memang dari kecik ayah dgn mak latih kitaorg supaya tkyah keluar malam kecuali perlu. Automatik jugaklah aku tk drive pd waktu malam, yg akan membuatkan aku mengantuk dan itu sangat membahayakan nyawa haha. Dan aku mengikut apa yg diperintahkan oleh Allah bahawa siang untuk bekerja dan malam untuk BEREHAT kahkahkah. Ohh satu lagi. Sebab ni jugaklah aku tk jejak kaki ke panggung wayang. Yes sebab takut gelap hmm hmm. Kadang kadang memanglah teringin kan nk have fun tengok movie dgn kengkawan. Tapi apakan daya gua tak mampu beb. Pernah dulu masa sekolah, konon nak rasa cemana tengok cerita depan skrin besar gila, lepastu bila masuk dalam tu dan bila aku dapat tau dalam tu gelap nak mampus, terus aku bertaubat taknak masuk dah dalam panggung wayang. Haih itu pun bersyukur jugak sbb at least dapat menjimatkan duit aku dari habis tengok movie lol.

So itulah sebabnya kenapa aku takut gelap heheh. Bukan takut sangat pun sebenarnya, tapi takut jugaklah hahahahahaa. Kau patut bersyukur Allah mudahkan segalanya untuk kau, tk macam aku. Bila kau taktau apa yg orang lain lalui, apa yg orang lain rasa, apa yg orang lain hadapi, tolong jangan memandai nak judge dia. Sebabnya, jadi judger tu memang sedap, seronok kan. Hah tapi yg kena judge ni rasa macam nak tumbuk je orang tu.


*Pstttt. Jangan paksa aku. 
Aku tengah cuba latih diri supaya tk takut gelap. 
Sebab susah aku nak join apa apa aktiviti kat U haa. 
Dan jugak, untuk masa depan.
Takut emergency. Aku masih mencuba.
Sabar okay, doakan aku*

No comments:

Post a Comment