Pages

Tuesday, March 1, 2016

PASSION


Seriously journalism is not my passion, at all. But nvm, just give it a try. Tapi betul lah orang kata, kalau tak minat lebih baik jangan ambik. yaa betul, tak dinafikan. Memang belajar sesuatu yg kita tak minat sangatlah rasa terbeban.

Sebagai contoh eh, dapat assignment harini kena buat report pasal any event or news that happen in your campus and kena submit in two days, sumpah bukan jenis aku untuk siapkan assignment secepat ni. Yaa tapi betul, journalist kan, mestilah kena buat report cepat. Nak kena bagi kt editor utk dipublishkan. Well, honestly aku respect those people who into this field. Bukan senang nak terjah event orang ke tetiba nak culik kejap program manager utk cari information, susah okay. Sometimes people dont want to cooperate with us, yah orang ada nama lah katakan. Eh.

Cukup stress bila kita ada banyak lagi kerja lain assignment lain yg nak kena buat pastu nak kena cari event pulak pastu satu hal nak kena contact program manager tanya semua details pastu dapat pulak yg pesen nak taknak layan soalan kita. Eeeee aku rasa nak bagi penyepak je tau. Ingat aku nak sangat ke interview engko haaa kalau tak dek kerana assignment aku, eeee memang tak kuasalah nak oii. Haaa kan dah bebel erghhh stress. Due date pulak semua kalau boleh nak serentak je apahal tah. Hahaha tapi itulah, dah bahagian masing-masing kan. Hadap jelah sarah weh.

I love writing, but for this time being, let it be as my hobby. Untuk jadikan penulisan sebagai kerjaya, mungkin bukan aku orangnya. 

No comments:

Post a Comment