Pages

Saturday, August 24, 2013

BILA HATI BERCAKAP...

Ya Allah , 
Aku mnta izin . 

Bila suatu saat aku jatuh cinta ,

Jangan biarkan cintaku untukMu berkurang ,
Hingga membuat aku lalai adanya Engkau .


Bila suatu saat aku jatuh cinta ,

Penuhilah hatiku dengan bilangan cintaMu .

Pilihkan untukku ,
Seseorang yg hatinya penuh dengan kasih dan cintaMu ,
Dan membuat aku makin mengagumiMu .


Bila suatu saat aku jatuh cinta .

Pertemukanlah kami .
Jodohkanlah kami .
Satukanlah kami .
Berikanlah kami kesempatan , 
Untuk lebih mendekati cintaMu .


Jika suatu saat aku jatuh cinta ,

Jagalah cintaku padanya ,
Agar tidak melebihi cintaku padaMu .
Agar tidak berpaling hatiku dariMu .

Izinkanlh aku menyentuh hati seseorang ,
yang hatinya bertaut padaMu .
Agar aku tidak jatuh dalam jurang cinta .


Jika aku mulai rindu padanya ,
Jagalah rinduku .
Agar aku tidak lalai merindukan syurgaMu .


Pintaku yang terakhir .
Seandainya aku jatuh cinta ,
Jangan pernah Kau palingkan wajahMu dari ku .

Anugerahkanlah aku ,
CintaMu dan cinta dari insan yg juga mncntaiMu .
Seandainya telah Engkau catatkan dia menjadi milikku ,
Tercipta untukku ,
Satukanlah hatiku dgn hatinya .

Peliharalah diriku dari rasa kecewa .

Ku pohon agar Engkau sentiasa memperkuatkn cinta kami .

Sepertimana kuatnya cinta Adam & Hawa .
Mengertilah . diri ini amat menyayangi dan mencntainya

xoxo,
sarah.


No comments:

Post a Comment